Скачать игру Brutal Doom

Почувствуйте большую жестокость и кровавость, чем в оригинальном DOOM’е. Разработчики проапгрейдили классику жанра до неузнаваемости. Проверьте это лично!
Обновлено до v0.20 (259.03 Мб.)

Brutal Doom

Название говорит само за себя — брутальный Doom, с большим количеством крови и элементами садизма. Ад расцветает новыми красками, благодаря озверевшей модификации классического творения id Software. Полномасштабная модернизация всего и вся, а также добавление кучи новых фич, таких как казнь агонизирующих врагов, более реалистичное вооружение, фонтаны крови, взаимодействие с мирными NPC и прочее-прочее. Рекомендуется стойким духом космическим пехотинцам, уже испытавшим на своей шкуре достаточно чертовщины.
Особенности игры:
• Перенос станой механики на новые рельсы. Добавленый эффекты пыли, огня, трехмерной крови, OpenGL-освещение. Переработка модели точечного повреждения (точный хедшот — нет головы, выстрел из дробовика по ногам — ноги в другом углу комнаты). Добавление нового вооружение и переработка старого.
• Оружие. Во-первых — стартовое оружие — это достаточно скорострельная и точная штурмовая винтовка, которая не теряет своей актуальности до конца игры. Во-вторых — если кончаются патроны, можно пойти в рукопашную. Вы же десантник, не забыли? Бить можно с руки, а можно дать с ноги в «табло» монстру. Монстр либо отлетит, либо его оглушит, либо он прикольно лопнет. В-третьих, нам наконец-то дали ОРУЖИЕ, а не детские игрушки. Пули рикошетят, шрапнель разлетается с противным визгом, а выстрел в упор из ракетницы не оставляет шансов на выживание. Так же у штурмовой винтовки и дробовика появилась обойма. В неё входят восемь патронов. Если не перезаряжаться, можно оказаться в ситуации, когда вы лихорадочно загоняете патрон за патроном перед гадко улыбающимся бароном ада. Ну и пулемёт надо раскручивать, верно?
• МЕСТЬ! Можно отомстить за всё и за всех товарищей, павших в бою с легионами ада. Можно отстрелить ноги импу, проволочить жалобно орущую и упирающуюся гадину по коридорам проклятой марсианской базы и кинуть его прямо в толпу зомби. Можно отстрелить руки зомби, а потом добить его кулаками. А также, главное изменение — это пачки с озверином. Теперь обдолбанный космпех превращается в лютого берсерка, устраивающего кровавый апокалипсис неаккуратно вылезшему из ада чёрту. Разорвать пополам одного зомби, оторвать голову другому, кинуть бочку с токсичными отходами в группу импов, вырвать глаз у истошно верещащего какодемона…
• База немного поменялась. Теперь на ней можно найти захваченных космопехов и освободить их. Они быстро умирают, но способны положить дюжину другую адских тварей перед смертью. Ну и окружение стало более интерактивным. Например, кое-где можно разбить фонари.
• Кровь! Она здесь буквально повсюду. Течёт багровыми реками, стекает со стен, с жирным чавканием падает с потолка. Ракетница буквально разрывает монстров, так что оторванные руки и ноги улетают на орбиту. Плазмоган поджаривает тушки демонов, превращая их в посерелые кучи пепла и горелого мяса.
• Переделан интеллект и поведение монстров. Они стали умнее. И многому научились. Импы прыгают на вас, какодемоны быстро перемещаются боком, уходя с линии огня, пинки и спрайты стрейфятся. Теперь это настоящий вызов серьёзным игрокам.
Системные требования:
• Windows 95/98/ME/2000/XP/Vista/Seven;
• CPU 1.5 GHz, RAM 256Mb, VRAM 32Мb, OpenGL, HDD 84Мb;
• CPU 2.0GHz, RAM 2Gb VRAM 512Mb, OpenGL, HDD 84Мb.

Английское описание:

Prepare to see the most disturbing, sadistic and morbid manifestation of violence that you ever seen in your life. This is the definitive gameplay enhancement mod for the Zdoom, GZDoom and Skulltag engines. Warning: After you see it, it cannot be unseen!

changelog »

v0.20:
• Headshot system was completely remade. This fixed a bug causing headshot kills to not contabilize to a player’s score on a multiplayer game, and has a better way to calculate damage input, making every attack deal a fixed double amount of damage.
• Added uncountable new attack, pain, fatality, and death animations for all monsters.
• All gore and blood sprites from other games such as Blood were completely removed, and new ones, better fitting Doom’s art style, were added.
• You can now dual wield the assault rifles and plasma guns.
• Many sounds for gore and environment were changed, to add more variety.
• Fixed a bug causing the Revenant Missile Launcher’s projectiles to not lock on enemies.
• Blood pools will form around a killed monster.
• Greatly improved driping blood effects.
• Improved bullet decals.
• Every projectile such plasmaballs and fireballs will leave decals on floor and ceiling.
• The Spidermastermind’s collision and movement was completely remade. Now the players will be able to walk under it’s legs, but if you run directly into it’s moving legs, you will be stomped.
• Fixed explosive barrel’s colision. Now you will able to pile up barrels and use them to climb places.
• When shooting a cyberdemon, the bullets will also ricochet on his steel skeleton.
• Fixed Player’s sprites flickering on Player Settings menu.
• Explosions over natural surfaces such as grass or dirt will launch lots of dirt and dust, into the air.
• Explosions over liquid surfaces will launch the liquid over the air, and will leave it smearing on the walls. (currently only for water)
• Mancubi will use a flamethrower alt attack when the player is too close.
• Recoil for all weapons remade.
• Updated weapon sprites.
• After a player dies, Demons and imps will pile up on it’s body to eat it.
• Gibbing a monster, or exploding its head near a tree or barrel, will leave the object smeared with blood.
• Fixed many missing dynamic lights.
• Restored and improved old Plasmagun alt-fire.
• Restored old Plasmagun sprites.
• Chainsaw completely remade.
• Mancubus Flame Cannon has new skins, it’s projectiles are no longer affected by gravity just like the Mancubi ones, and now the player can use a flamethrower alt fire.
• Stealth Kills on zombies and imps were improved. Even if you alert the enemy but is able to punch him before he turns, you will able to perform a stealth kill.
• Added stealth mechanics to AI, see video for more information.
• Much improved most fire deaths.
• Fixed a bug making the Super Shotgun display its reload animation after the ammo runs out.
• Fixed a bug that allowed the player to fire the Super Shotgun with both barrels with only 1 shell remaining.
• Changed the internal code name of the RevenantMissiles to RevenantBalls because why not?
• Fixed a sploit that allowed players to jump over Pinky Demons, rendering their cornering abilities useless.
• Improved teleport effect.
• Zombies and the Mastermind now have vertical spread on their guns.
• When shooting trees, it will spawn wood chips.
• Restored shotgun’s wooden grip and added DoomNukem’s shotgun side sprites.
• Added an option to play with Vanilla Doom weapons.
• You will leave blood footprints after you step in a blood puddle, Duke Nukem-style.
• When you kill a zombie or imp with the shotgun, and sends it flying, it will get slumped if it hits a wall.
• Fixed a bug causing the Chaingunguy to have a vanilla Zombieman XDeath animation when killed by the SSG.
• Changed the way the Assault Rifle looks and works. It now uses Mike12′s sprites, fires faster, and is meant to be fired in bursts. (Holding the fire button for too long will cause it to spread a lot)
• Added «Sling physics» to shotgun’s animations.
• Fixed a bug causing the Archvile’s body to block things even after death.
• Improved kicks. They deal more damage, and have a better feel.
• After you remove the arm from a Pinky demon, it will have a 50% chance of not dying and keep fighting you. He will move faster, but will eventually bleed out.
• Shotgun will no longer play the pump animation during reloads if you already have a shell in the chamber.
• Added Grenades. They can be picked up with Backpacks. You can either use a bind quick-toss them, or select them as an individual weapon on Slot 0.
• Added Friendly Marine variations. After rescued, they can either come up with a rifle, shotgun, minigun, plasmagun, rocket launcher, or BFG. You can now also release marines by pressing use near them.
• Marines can follow orders. Press the Use button in front of them to change between «Follow» and «Hold Position» modes.
• Added ammo counter for SSG.
• Added a script will detect automatically if you are playing on SinglePlayer/Coop, and will automatically make your rockets and plasmaballs pass through other players/marines. This will also make any projectile of friendly marines to pass directly through you too.
• Friendly marines can’t be killed by friendly fire.
• Bodies and gibs are no longer shootable.
• Barons and Hellknights get knocked back by kicks, no more stun by a kick to the balls.
• Reinstated combat rolls
• Reduced the duration of the camera shake caused by explosions by 50%.
• Fixed a bug causing stealth kills/fatalities to not happen if the player selected the fists where aiming down the sights with rifle/shotgun.
• Improved performance on maps that have lots of candles.
• Infrared will allow you to see Spectres like translucent pinkies.
• Fixed some bugs related to lamps. Also improved their destruction animations.
• Added map replacements for Doom 1′s E2M8 and E3M8 featuring new boss fights.
• Added an unload function to remove ammo from the rifle, shotgun, and super shotgun.
• Added CVARs.

v0.19:
• Replaced the old v0.18 Minigun and Rocket Launcher sprites for the new v0.19 ones published in previous test releases.
• Increased back the max-bullet ammo from 200 to 300 (yeah, because 200 it’s way TOO low. Long life to old BD times!)
• Modified the Help and Credit pages for displaying the correct BD version. (And for auto-crediting me, by the way…)
• Fixed: the reloading animation of Rocket Launcher was showing old v18 sprites. (Thanks Quadruplesword for his feedback)
• Fixed: Perkristian’s nickname was not correctly displayed in Credits page (previous misprint: Perkirstian).
• Updated: restored finally the old v0.18 Tomb Raider’s «Find-a-secret» sound. (So, no more hearing the ZDoom’s ugly standard sound!)
NEW FIXES/UPDATES:
• Fixed: Minigun was still showing some old v0.18 sprites. (To be precise, when you switched to it from another weapon.)
• Fixed: Legless Revenants were always looking at you while crawling. Now the issue is corrected.
• Fixed: Chainsawing dead Mancubi didn’t give you their Flamecannon. Problem resolved.
• Updated: increased Revenant’s Hell Missile Launcher max ammo from 50 to 120 (240 with backpack). You know, HML’s new rate of fire on this version wastes more ammo than usual, and you run out of fire too rapidly in a similar way like the 200/400-bullet minigun. So doubling the max capacity mitigates this problem…
• Updated: increased Mancubus’ Flame Cannon max ammo from 30 to 60 (120 with backpack). Now you can roast hordes of imps and pinkies without worrying about running out of flames! Ha ha ha…
• Updated: increased Shotgun/SSG max ammo from 50 to 100 (200 with backpack). Yeah, if you like to use this versatile weapons, why have you to conform with Vanilla’s so-low ammo capacity? Well now, shut up and bring them on!
• Updated: increased Plasma Rifle/BFG9000 max ammo from 300 to 400 (800 with backpack). That’s right. The new plasma flamethrower wastes A LOT OF AMMO. Don’t you hate this thing? Yeah, me too. So if you can pick more cells, the fun lasts more time. Hehehe! :mrgreen:
• Updated: slightly increased Hell Missile Launcher and Flamecannon damage to enemies. Also, now picked up Backpacks will increase the ammo for this special weapons too! (Yeah, previously it didn’t. D’uh!).

 

Скачать игру Brutal Doom v0.20 (259.03 Мб.):

Скачать с FileAl
Скачать с Hitfile
Скачать с Depfile
Скачать с Unibytes
Скачать с TurboBit
Скачать с Gigabase
Скачать с Share4web
Скачать с Wayupload

Zandronum
Скачать игру Zandronum v1.0 (140.78 Мб.):
Скачать игру игру Zandronum v1.0 (140.78 Мб.):
Запускать BrutalDoomv17.bat (ярлык на рабочем столе), для сетевой игры из папки Doomseeker запустить Doomseeker-portable.bat, сервера в оранжевой рамке — избранные, при заходи на другие сервера будет происходить докачка файлов.
ВНИМАНИЕ!!! При первом запуске игра может потребовать оригинальный DOOM. Указываем путь Browse -> Директория Вашей игры -> Doomskeeper -> файл DOOM2.WAD

Скачать с FileAl
Скачать с Hitfile
Скачать с Depfile
Скачать с Unibytes
Скачать с TurboBit
Скачать с Gigabase
Скачать с Share4web
Скачать с Wayupload

Скриншоты к игре:

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.

50/0,425